الاثنين، أغسطس 10، 2009

انا كللى حقد وغلل

انا كلى حقد وغلل
واللى ادامى مش عدو
ادامى ابن اخويا وابن عمى
وهما اللى مصين دمى
انا لما بقول برتاح
وبجرح اللى معندوش دم
انا واخويا فى الجراح
انا عندى امى اهم
وبلوم على ابن العم
اللى انا عنده مش مهم
لونى من نفس لونك دم
همومى من طينى
اللى انت مليه بالسم
نهارك خلته لليلى
ولليلى زوت فيه ويلى
وانا حر رمتنى بسهم
امتى هتيجى وتناديلى
شاورمش هحتاج مناديلى
رجوعك ليا اهم
من حقى ابكى عليك
ومن حقى اصرخ فيك
ابنى مصعبش عليك
ولا امى اللى بتموت فيك
قبل ما تغضب يا خويا عليك
طول عمرها بتشكر فيك


ده ابنى وابن نيلى وابن رملى
ابن لليلى شارب ويللى وابن عمرى
شايل همى لانه ابنى ودمه دمى
حافظ خيرى وجرحه عليلى وهو اهلى

جروب شعر العامية المصرى على الفيس بوك

جروب شاعر الحب محمد عمر

جروب الشاعر د. وائل نبيل

شعر العامية المصري © 2009-2008 جميع الحقوق محفوظة تصميم وتطوير : امام سليم